Logo Balans Symposium

26 september 2014
Kennissymposium Balans 2014
Landelijke Oudervereniging Balans

Balans is de landelijke vereniging voor ouders van kinderen met ontwikkelingsstoornissen bij leren en/of gedrag, waaronder ADHD, dyslexie, het Syndroom van Asperger en PDD-NOS.

Dit jaar is Robo Educational Toys ook vertegenwoordigd op het Kennissymposium. Kom langs op onze stand en maak kennis met ons team. Wij vertellen u graag meer over onze produkten en hun vele toepassingsmogelijkheden.

Het thema van het Kennissymposium is dit jaar ‘Passend Onderwijs’. “Zijn we er klaar voor? Hoe passen onze kinderen in het onderwijs?”

Naar meer informatie over het Kennissymposium.

Het programma:
(wijzigingen voorbehouden)
– Film over de winnaars van de Balans Award 2014
– Wat is er aan de hand met ons kind? Een overzicht van de problemen die het leren van onze kinderen verhinderen. Dr. Dorine Slaats, werkzaam bij Karakter Kinder- en Jeugdpsychiatrie, verbonden aan Radboud UMC en hoofd van Denkkracht, centrum voor neuropsychologische expertise.
– De overgang van rugzak naar passend onderwijs. Wat verandert er en wat niet (bekeken vanuit ouder- en vanuit schoolperspectief)? Annemieke Bregman, orthopedagoog werkzaam bij de Frits Redlschool, speciaal onderwijs voor kinderen met psychiatrische of gedragsproblemen.
– Wat is er lastig bij DCD? Welke oplossingen zijn er voor (schrijf)motorische problemen?  Marco van Staalduinen, revalidatiearts LIBRA revalidatie & audiologie, locatie Leijpark.
– Uitreiking Balans Award. Welke school is een voorbeeld van goede samenwerking tussen ouders en onderwijs?
– ‘Beter bij de les’ met echt passend onderwijs. Het belang van een passend-onderwijsomgeving, met een uitstapje naar een nieuw programma van De Bascule om aandacht en het werkgeheugen van kinderen te trainen. Professor Aryan van der Leij, emeritus hoogleraar Orthopedagogiek, UvA.
– Werken voor de juf! Het belang van een goede relatie tussen leerling en leraar. Dr. Jantine Spilt, psycholoog Katholieke Universiteit Leuven.
– Breinsleutels. Tien basisprincipes om de hersenen beter in te zetten voor het leren in de klas. Dr. Marije Boonstra van CED-Groep educatieve diensten.
– Jungle Memory. Een online trainingsprogramma om het werkgeheugen en de snelheid van de informatieverwerking te verbeteren. Drs. Berrie Gerrits, psychologenpraktijk Gerrits en LerendBrein.

26 september 2014
Beatrixtheater Jaarbeurs
Utrecht

Kennissymposium Balans 2014
Getagd op:    

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.